fbpx
expertise bernhaege
expertise bernhaege

Publicaties Merkenrecht

Welk merkteken kunt u gebruiken?

Door |Artikelen, Publicaties, Publicaties Auteursrecht, Publicaties Merkenrecht|

Door enkel en alleen een merkteken te gebruiken bij uw merk heeft u hier nog geen merkrecht over. Vaak kunt u wel al merktekens of het copyrightteken voeren, maar zijn er bepaalde voorwaarden nodig om echt beschermd te zijn. Dit leggen we u uit in deze blog.

Advocatentaal: juridische termen leren begrijpen

Door |Artikelen, Publicaties, Publicaties Aansprakelijkheidsrecht, Publicaties Ambtenarenrecht, Publicaties Arbeidsrecht, Publicaties Auteursrecht, Publicaties Bedrijfsovernames, Publicaties Beslag- en executierecht, Publicaties Bestuursrecht, Publicaties Bouwrecht, Publicaties Burenrecht, Publicaties Burgerlijk procesrecht, Publicaties Echtscheidingsrecht, Publicaties Erfrecht, Publicaties Faillissementsrecht, Publicaties Financierings- / zekerhedenrecht, Publicaties Handelsnaamrecht, Publicaties Incasso, Publicaties Intellectueel eigendomsrecht, Publicaties Mediation, Publicaties Merkenrecht, Publicaties Ondernemingsrecht, Publicaties Privacyrecht, Publicaties Ruimtelijke ordening, Publicaties Verbintenissenrecht|

Juridische termen kunnen soms behoorlijk lastig te begrijpen zijn. Vandaar dat we op deze pagina een aantal begrippen uitleggen die wij als advocaten veel gebruiken.

Appels met peren vergelijken bij een bezwaar merkregistratie?

Door |Artikelen, Publicaties, Publicaties Merkenrecht|

U kunt in verschillende gevallen een bezwaar merkregistratie indienen, bijvoorbeeld wanneer een ander merk een

Een merk vervallen verklaren – hoe gebeurde dit met de Big Mac?

Door |Artikelen, Publicaties, Publicaties Merkenrecht|

Een merk vervallen verklaren kan wanneer dit merk niet normaal gebruikt is. Zo lukte het Ierse hamburgerketen Supermacs om het merk "Big Mac" van McDonalds

Waarom wilt u uw merk beschermen?

Door |Artikelen, Publicaties, Publicaties Intellectueel eigendomsrecht, Publicaties Merkenrecht|

Een belangrijk proces voor startende bedrijven, bij het introduceren van nieuwe producten of als het tijd is voor “iets nieuws” is het bedenken van een merk. Daarbij wordt ook vaak aandacht besteed aan een te gebruiken logo, specifieke kleur en juiste huisstijl en soms ook een behoorlijke financiële investering gedaan.